E: info@jzs.si        T: 040 240 818

Transat 6.50 2007 trka na vrata

Transat 6.50 2007 trka na vrata

Transat 6.50 2007 trka na vrata

Andraž Mihelin in Kristian Hajnšek bosta v nedeljo, 16.09., ob 11 uri, že v drugo startala na regati Transat 6.50.

Šestinpol metrske jadrnice s samo enočlansko posadko bodo startni pok zaslišale pri Fort Boyardu v francoskem La Rochellu. Tisočsto milj dolga prva etapa jih bo vodila do Funchala na Madeiri, od tam pa bodo 6. oktobra startali proti 3100 milj oddaljenemu Salvadorju de Bahia v Braziliji. Regata bo trajala predvidoma do konca oktobra. V tem času bodo krmarji-samotarji odrezani od sveta, saj je na krovu prepovedana vsaka komunikacija z obalo. Opremljeni so le z VHF postajami, preko katerih spremljajo splošno vremensko napoved preko Radia Monako, ter satelitskimi oddajniki EPIRB, preko katerih organizator spremlja njihovo pozicijo, ki jo nato dvakrat dnevno objavi na spletnih straneh regate.

Predvideti kakšen bo letošnji Transat za Andraža in Kristiana, je takorekoč nemogoče. Kljub prenovi jadrnic, kljub zajetnemu finančnemu vložku, ki je bil potreben za obnovo in nadgradnjo ter večjo profesionalizacijo dela v ekipi, je solo regata nepredvidljiva stvar, že zaradi zunanjih elementov. Če pa k temu prištejemo še hkratni napredek konkurentov, od katerih jih je poleg Kristiana in Andraža še vsaj 5 sposobnih zmagati – Isabelle Joschke, Peter Laureyssens, Adrien Hardy, Samuel Manuard in Alex Pella, mimogrede, prav vsi imajo vsaj po en Transat že za seboj, potem je jasno, da naloga tokrat ne bo lahka. Seveda je po trinajstem in devetnajstem mestu izpred dveh let letos sla po uspehu toliko višja.

Včeraj nekaj pred sedmo uro zvečer, je predsednik organizacije Grand Pavois, gospod Alain Pochon, uradno objavil novico, o kateri se je neuradno šušljalo ves teden: Classe Mini bo nastop na Transatu 6.50, ki bo startal v nedeljo ob 11h, omogočil tudi vsem preostalim petim tekmovalcem, ki so bili še na startni listi čakajočih. To so: Matthieu Cassanas (n°630), FrĂ©dĂ©ric Donot (n°642), Yves Le Blevec (n°624), Alex Mevay (n°332) in Thomas Coubes (n°184). Glavno ime te peterice (in razlog, zakaj so se v vodstvu regate odločili spreminjati pravila tako pozno v “”igri””) je seveda eden izmed glavnih favoritov regate, Yves Le Blevec, jadralec, ki je leta 2005 bil dolgo časa kandidat za zmago z več kot deset let staro jadrnico, dokler ni nekaj dni pred ciljem nesrečno zlomil jambora – takrat je bil na drugem mestu. Z novim Lombardom Actual je letos zmagal na regati Transgascogne, Trophee MAP, Demi Cle ter Solo Chrono, ter bil še drugi na Pornichet Selectu in peti na Simrad Open Sailu. Na sestanku skiperjev, kjer je bila novica objavljena, so se takoj začele polemike na temo poštenosti takšne odločitve. Andraž in Kristian sta stvar kometirala tako: “”Za regato je sicer res dobro, da bo na njej tudi eden izmed glavnih favoritov, saj zmaga ob odsotnosti glavnih favoritov nikoli ni enako vrednotena. Toda vprašanje poštenosti do preostalih tekmovalcev, ki so še do pred nekaj tedni bili prav tako na čakalni listi, pa so se iz različnih razlogov odjavili, to je povsem druga stvar. Spreminjanje pravil kvalifikacij tako pozno, takorekoč tik pred startom regate, samo zato, da nanjo uvrstiš favorita, to je milo rečeno skregano s pravili fair playa. Razumeti je treba, da Classe Mini še ni profesionalni jadralni razred. Na startni listi in na listi čakajočih so tekmovalci, ki imajo službe in si ne morejo privoščiti čakanja v nedogled ali se bo sprostilo še kakšno mesto ali ne. Torej so se nekaj tednov pred startom odjavili od regate. Odločitev organizatorjev se nama zaradi tega zdi sporna””. Alan Pochon je ob objavi novice povedal: “”V Classe Mini in GPO smo si želeli omogočiti nastop na jubilejnem tridesetem Transatu kar največjemu številu tekmovalcev””.

V nedeljo bo tako na startu namesto 84 skiperjev ta rekordna številka zrasla še za 5. Zaradi tega so morali organizatorji priskrbeti dodatno spremljevalno jadrnico, saj francoske pomorske oblasti zahtevajo, da je na vsakih dvanajst tekmovalcev ena spremljevalna jadrnica.

Danes je ob pontonih zaživel tudi race village, začele pa se bodo tudi različne slovesnosti povezane s tridesetletnico regate. V ekipi Adria4ocean danes pričakujemo še prihod meteorologa, Jureta Jermana, proti koncu tedna se nam bodo pridružili še nekateri drugi člani ekipe in prijatelji projekta, v soboto pa Andražu in Kristianu pridejo zaželeti srečo še predstavniki vodstva generalnega pokrovitelja, novomeške Adrie Mobil, ter vodstvo zlatega pokrovitelja, podjetja Avto Triglav.

 
tekst in foto: Ana Lukanc

 


Arhiv JZS